tiistai 31.3.2020 | 19:48
Sää nyt
°
m/s
  ° m/s
Sääsivulle »
Uutiset

Henkilöstö, vanhemmat ja yleisö koulukeskusteluun: Länsinummella yleisötilaisuus jo keskiviikkona

Ti 1.10.2019 klo 17:30

Olet lukenut 1/5 ilmaista artikkelia.

Pietarsaari

Kaupungin työryhmä aloittaa kouluverkon tarkistamisen asukasfoorumeilla, jotka ovat avoimia keskustelutilaisuuksia. Tilaisuudet järjestetään kaikissa kaupungin kouluissa lokakuun aikana.

– Haluamme aloittaa keskustelun ennakkoluulottomasti henkilökunnan, vanhempien ja muiden Pietarsaaren kouluverkosta kiinnostuneiden kanssa. Osallistumiskynnyksen tulee olla mahdollisimman matala, minkä vuoksi järjestämme tapaamiset kouluissa. Kouluverkko on tärkeä asia, johon vaikuttavat monet tekijät kuten oppilasennuste, koulurakennusten kunto sekä tonttipolitiikka, sanoo sivistysjohtaja Jan Levander kaupungin tiedotteessa.

Taustana kouluverkkokeskustelulle on oppilasmäärän vähentyminen Pietarsaaressa niin ruotsinkielisten kuin suomenkielisten osalta. Vuonna 2018 syntyneiden ikäluokka koostuu 114 ruotsinkielisestä ja noin 50 suomenkielisestä lapsesta.

Kaupunginhallitus on asettanut työryhmän arvioimaan kouluverkkoa.

Työryhmään kuuluvat molemmat koulutoimenjohtajat Jan Levander ja Juha Paasimäki, sivistyslautakunnan puheenjohtaja Brita Brännbacka-Brunell, ruotsinkielisen jaoston puheenjohtaja Conny Englund, suomenkielisen jaoston puheenjohtaja Timo Itälehto sekä kaupunginhallituksen jäsenet Owe Sjölund ja Lars Björklund. Owe Sjölund toimii ryhmän puheenjohtajana.

Yleiset keskustelutilaisuudet järjestetään seuraavan aikataulun mukaan: Länsinummen koulu 2.10. klo 17, Bonäsin-Vestersundinkylän koulu 7.10. klo 18, Kirkkorannan koulu 8.10. klo 18, Itälän koulu 10.10. klo 17, Lagmanin koulu 22.10. klo 18 ja Kielikylpykoulu 24.10. klo 18.

Työryhmän jäsenet osallistuvat kaikkiin tapaamisiin. Henkilöstölle järjestetään omat keskustelutilaisuudet.

– Minuun voi luonnollisesti olla yhteydessä milloin tahansa näiden tilaisuuksien lisäksi. Tiedotamme työryhmän työn etenemisestä, sanoo Jan Levander.

#