Paikallisuutiset
Pohjanmaan hyvinvointialue lähetti 41 laskua väärälle vastaanottajalle – Virhe huomattiin viime viikolla
Pohjanmaan hyvinvointialueen laskuista on lähtenyt osa väärälle vastaanottajalle. Virhe huomattiin viime viikon lopulla.
Hyvinvointialue tiedotti virheestä maanantaina. Virheestä on ilmoitettu tietosuojavaltuutetun toimistolle.
Pääasiassa kyse on koti- ja asumispalveluiden asiakkaista. Kaikkiaan 41 laskua on mennyt vastaanottajalle, jolle lasku ei kuulu.
– Ymmärrän että tapahtunut voi aiheuttaa huolta asiakkaissamme ja pyydän anteeksi virhettä kaikilta, joita se on koskettanut, sanoo talousjohtaja Lena Nystrand tiedotteessa.
Niille, joita asia on koskenut, on lähetetty kirje tapahtuneesta. Laskut eivät sisällä arkaluontoisia tietoja, vaan niissä on kyse asiakkaan nimestä sekä maksusta, jota lasku koskee.
Pohjanmaan hyvinvointialue luo tällä hetkellä yhteisiä rutiineja ja toimintatapoja asiakaslaskutukseen. Laskutuksen tekninen ongelma tuli esiin tämän työn yhteydessä ja korjattiin välittömästi.
– Olemme tehneet toimenpiteitä varmistaaksemme, että sama ei tapahdu uudelleen, Nystrand sanoo.
– Haluamme samalla kannustaa asiakkaita ja heidän omaisiaan tekemään sopimuksen e-laskutukseen ja suoraveloitukseen pankkinsa kanssa, sanoo Lena Nystrand.