Paikallisuutiset
Herrforsilla maan tyytyväisimmät sähköasiakkaat: "Koko henkilökunta edustaa meitä"
Pietarsaaren ja Ylivieskan seuduilla toimiva sähköyhtiö Oy Herrfors Ab on sijoittunut ykköseksi, kun mitataan yksityisasiakkaiden tyytyväisyyttä sähköntoimittajaansa.
Tutkimuksen teki EPSI Rating loka–marraskuun aikana haastatellen 1 718:aa Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta yksityisasiakasta.
Herrfors sai tutkimuksessa 79,1 indeksipistettä asteikolla 0–100. Seuraavaksi sijoittuivat Vaasan Sähkö (78,2), Turku Energia (77,9) ja Lahti Energia (77,9). Yhtiöiden valtakunnallinen keskiarvo asettui 69,7:ään.
– Juuri aamulla tätä juhlittiin kakkukahveilla. Osallistuimme ensimmäistä kertaa tähän tutkimukseen, ja kun tulos oli näin hieno, saamme olla tyytyväisiä, Herrforsin asiakaspalvelupäällikköFredrik Näse kertoo.
Hän antaa tuloksesta kiitokset koko yhtiön henkilökunnalle.
– Kaikki edustavat Herrforsia ollessaan yhteydessä asiakkaisiin, ja tämä myös peilautuu lopputuloksessa.
Parin viime vuoden aikana Herrfors on ottanut käyttöön uusia yhteydenpitopalveluja asiakkaiden suuntaan. Niitä on Näsen mukaan kehitetty asiakaspalautteen pohjalta.
– Mitä enemmän meillä on palvelukanavia, sen parempi asiakkaille.
Asiakasuskollisuudessa Herrfors saavutti kakkossijan Turku Energian jälkeen. Fredrik Näse uskoo, että tyytyväisyys ja pitkäaikaiset asiakassuhteet kulkevat käsi kädessä.
Tutkimuksen mukaan hinta on selvästi tärkein syy asiakkaan valitessa sähköyhtiötään. Jopa 60 prosenttia kuluttaja-asiakkaista katsoo ensiksi hintaa, ja vain 12 prosenttia pitää yhtiön ympäristöprofiilia tärkeimpänä valintakriteerinä.
– Kaikki yksityisille myymämme sähkö on 100-prosenttisesti vihreää. Olemme jo kauan miettineet omaa profiiliamme tässä, ja meillä on melko paljon omaa tuotantoa, jolla voidaan tasata pörssisähkön hinnanvaihteluja.
– Emme ole halvin toimittaja, joskin aika lähellä, mutta kokonaispaketti ratkaisee, Fredrik Näse toteaa.
EPSI Rating kysyi asiakkailta, kuinka tyytyväisiä nämä ovat kokemuksiinsa sähköyhtiöstään, missä määrin yhtiö täyttää asiakkaan odotukset ja kuinka lähellä tai kaukana hänen sähköyhtiönsä on täydellistä toimittajaa.
Yli 75:n arvosana kertoo tutkimusyhtiön mukaan vahvasta yrityksen ja asiakkaan välisestä suhteesta.
Herrfors toimittaa sähköä noin 28 000:lle yksityisasiakkaalle Pietarsaaren, Ylivieskan ja Vöyrin seuduilla.