Eat Out -kampanjalla ravintoloiden tarjontaa esille
Eat Out -kampanja järjestetään jo kahdeksantena kesänä Kokkolan ja Pietarsaaren seudulla, ja sen tavoitteena on aktivoida asukkaita ja matkailijoita löytämään alueen ravintolat ja kahvilat. Tapahtuman on järjestänyt Pohjanmaan kauppakamarin Kokkolan ja Pietarsaaren elinvoimavaliokunta, ja sitä on kehitetty ravintoloiden toiveita kuunnellen. Vuosien varrella on palkittu mm. viihtyisin terassi, paras asiakaspalvelija, paras annos sekä paras palvelu.
Nyt Pohjanmaan kauppakamarin Eat Out -kampanja saa uuden vetäjän, kun kokkolalainen Kipinä Event Oy tarttuu ohjaksiin kesästä 2025 alkaen. Kampanjan painopiste siirtyy entistä vahvemmin mukana olevien ravintoloiden brändin vahvistamiseen ja näkyvyyden kasvattamiseen.
– Olen tyytyväinen, että jo perinteikäs Eat Out -kampanja jatkuu osaavissa käsissä. Toivottavasti yhä useampi innostuu lähtemään nimen mukaisesti ulos syömään ja testaamaan alueen monipuolista ravintolatarjontaa, sanoo kauppakamarin elinvoimavaliokunnan puheenjohtaja ja Visit Kokkolan toimitusjohtaja Teea Pietilä.
– Uuden toteuttajan myötä konsepti päivittyy tähän päivään, ja mukana olevat ravintolat saavat entistä enemmän näkyvyyttä. Kampanja on aina toiminut Kokkolan ja Pietarsaaren seudulla maantieteelliset rajat ylittäen, ja on hienoa, että se jatkaa sellaisena myös tulevaisuudessa, toteaa elinvoimavaliokunnan sihteeri, kauppakamarin markkinointikoordinaattori Emilia Lidsle.
Eat Out 2025 tuo esiin ravintoloiden parhaat puolet ja aidot tarinat. Tavoitteena on rakentaa ravintoloille pitkäkestoista brändiarvoa sekä laajentaa kampanjaa jatkossa myös muille alueille.
Kipinä Eventin toimitusjohtaja Erica Roiko kertoo olevansa hyvän ruoan ystävä, joka innostuu tunnelmallisista ravintoloista ja kiinnostavista yrittäjätarinoista. Hänen mukaansa ravintolan arki on usein hyvin käytännöllistä, eikä syvälliselle brändimarkkinoinnille jää aikaa – tähän tarpeeseen Kipinä Event haluaa vastata.
– Ammattiylpeys ja hyvä asiakaspalvelu kertovat laadusta ja luovat kilpailuetua – nämä arvot haluamme nostaa esiin. Olen iloinen, että voimme jatkaa kauppakamarin aloittamaa tärkeää työtä seudun ravintoloiden tunnettuuden edistämisessä, Roiko sanoo.
Kampanja toteutetaan pääosin sosiaalisessa mediassa kesä–elokuussa.