Hilla Groupin tuottajatiimin päällikkö Hannu Lehto, tuottaja Emmi Ikonen sekä myyntipäällikkö Martin Laikka.

Pietarsaaren Sanomat uudistui kaupalliseksi julkaisuksi

Pietarsaaren Sanomat muuttui vuoden alusta kokonaan kaupalliseksi tuotteeksi. Uudistuva lehti ilmestyy helmikuun puolivälistä lähtien kerran kuukaudessa, tosin keväällä kuntavaalitaiston aikaan joka viikko.

Pietarsaaren Sanomien sisältö keskittyy jatkossa aiempaakin enemmän tukemaan Pietarsaaren seudun yrityselämää ja kaupankäyntiä sekä alueen vetovoimaisuutta.

– Kaupallisen julkaisun sivuilla on sisältöjä sekä paikallisista asioista että aina kuhunkin ajankohtaan liittyvistä ajankohtaisista aiheista. Pääpaino on paikallisten toimijoiden näkymisellä perinteisten mainosten ja sisältömarkkinoinnin tavoin. Sisällön yksi tavoite on, että lehden lukijat saavat sivuilta virikkeitä erilaisten ostosten tekoon kaupungissa ja huomaavat, miten hyvä paikka Pietarsaari on toimia yrittäjänä, kertoo Hilla Groupin kaupallisten julkaisujen tuotantotiimin päällikkö Hannu Lehto.

– Sisällön yksi tavoite on, että lehden lukijat saavat sivuilta virikkeitä erilaisten ostosten tekoon kaupungissa ja huomaavat, miten hyvä paikka Pietarsaari on toimia yrittäjänä.

Jatkossa Pietarsaaren Sanomat ilmestyy kerran kuukaudessa, tosin keväällä kuntavaalitaiston aikaan joka viikko. Hillan medioista myös kokonaan kaupalliseksi tuotteeksi muuttunut Kalajaska ilmestyy joka toinen keskiviikko, vaalien aikaan tiheämmin ja kesällä harvemmin.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

– Pietarsaaren Sanomien uusi suunta antaa loistavan mahdollisuuden tuoda esiin paikallisia yrityksiä ja vahvistaa alueen elinvoimaisuutta.

Elokuussa 2024 Hilla Groupin myynti ja markkinointi -tiimissä aloittanut Emmi Ikonen on yksi uudistuvan Pietarsaaren Sanomien sisällön käytännön toteuttajista.

– Pietarsaaren Sanomien uusi suunta antaa loistavan mahdollisuuden tuoda esiin paikallisia yrityksiä ja vahvistaa alueen elinvoimaisuutta. Odotan innolla yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa ja uskon, että voimme yhdessä kehittää lehdestä entistä hyödyllisemmän sekä yrittäjille että asukkaille, Ikonen pohtii.

Myyntipäällikkö Martin Laikka jatkaa entisessä roolissaan tarjoten hyvin laaja-alaisesti markkinoinnin ja viestinnän ratkaisuja niin Pietarsaaren seudulla kuin laajemmin valtakunnallisesti.

– Uskon, että uudistunut Pietarsaaren Sanomat tulee edelleen olemaan vahva ja tärkeä viestintäkanava Pietarsaaren ja lähiseudun väestölle. Pietarsaari on monipuolinen teollisuuskaupunki, jossa toimii useita merkittäviä yrityksiä eri aloilla. Haluan auttaa yrityksiä löytämään oikeat markkinointiratkaisut, jotka tukevat niiden kasvua ja näkyvyyttä niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti, Laikka kommentoi.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

– Digitaalista markkinointia Hilla-verkostossa kehitetään jatkuvasti, ja on ilo huomata, että jokaisen tapaamisen jälkeen löydämme uusia kiinnostavia mainosratkaisuja asiakkaillemme, jotka vahvistavat heidän kasvuaan ja menestystään, hän lisää.

Pietarsaaren alueen päivittäisiä uutisia voi seurata Keskipohjanmaa-lehden verkkosivuilta sekä tilattavasta printtilehdestä. www.pietarsaarensanomat.fi-sivustolla on luettavissa myös printtilehden aineistoa.

Pietarsaaren Sanomat julkaistaan vuonna 2025 painettuna 12 kertaa

12.2.2025

19.3.2025

2.4.2025

9.4.2025

16.4.2025

21.5.2025

18.6.2025

27.8.2025

17.9.2025

22.10.2025

26.11.2025

19.12.2025

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä