Mielipiteet

Markku Laitisen mielipidekirjoitus: Klikkiotsikoilla mainoksiin

Ymmärtääkseni aikoinaan oli opinkappale lehtien uutisoinnissa jotenkin tähän tapaan: Otsikon jälkeen on oltava "laatikko", josta käy ilmi kaikki oleellinen.

Nyt on klikkiotsikoita jotka vihjaavat, korostavat, liioittelevat, yrittävät tyrmistyttää ja houkuttelevat avaamaan koko uutisen, joka parin lauseen jälkeen lykkää silmille tarinaan täysin sopimattomia mainoksia.

Tämän "iltalehdistön ikuisesti elävän idean" on nyt omaksunut myös Yle.fi-sivusto, ainoa toivoni oikeitten uutisten tuottajana. Pettymyksen tuottavat myös tämän jutun mahdollisesti julkaisevat lehdet, joiden digitaalinen painos on yllämainitun kaltaista. Ansaitsemislogiikka on perusteltua, mutta saattaa puraista omaan nilkkaan.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Eikö sitä jokainen kotonansa tympäänny, jos aina pitää muutaman rivin jälkeen painaa nappia, että pääsisi mainosten ohi lukemaan itse asiaa.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä