Paikallisuutiset

Jack & Jones avasi ovensa Pietarsaaren Kävelykadulla – ”Palvelu on avainsana”

Jack & Jonesin aluepäällikkö Nathalie Ruohoniemi pitää farkkuvalikoimaa ketjun ykkösvalttikorttina. Kuva: Pentti Höri

Vajaa vuosi sitten, lokakuussa 2023, avattiin Jakob Centerin torin puolelle Jack & Jonesin pop up -myymälä. Miesten ja poikien asusteita myyvän ketjun retail manager Janika Pukkinen totesi tuolloin, että myymälää oli suunniteltu avattavan Pietarsaaren hieman myöhemmin, mutta vapautunut liiketila päätettiin ottaa käyttöön aiottua aikaisemmin.

– Emme ole ehkä vielä varmoja, tuleeko tämä olemaan meidän lopullinen liiketilamme täällä Pietarsaaressa. Tottakai tuo kävelykatu on Pietarsaaren sydän. Jos sen varrella joskus pystyisi olemaan, emme pistäisi sitäkään pahaksi, Pukkinen lausui viime lokakuussa PS:n haastettelussa.

Nyt hänen toiveestaan on tullut totta. Laajennetun Jakob Centerin tuliterissä tiloissa aukesi torstaina Jack & Jonesin niin ikään laajennettu pysyvä liike.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

– Pietarsaaressa on potentiaalia. Halusimme tänne ehdottomasti pysyvän myymälän. Olemme satsanneet tähän tosi paljon, tila on todella upea ja iso. Tässä on aika paljon neliöitä, ja konsepti on uusi. Kalusteet ja kaikki ovat ihan uusinta uutta, aluepäällikkö Nathalie Ruohoniemi ihastelee avajaispäivänä.

Pietarsaaren kivijalkamyymälässä voi yhdistellä kahta tapaa hankkia vaatteita. – Ellei jotain löydy täältä, sen voi tilata lähimpään postiin saman tien, Nathalie Ruohoniemi kertoo. Kuva: Pentti Höri

Pelkästään miesten asusteita myyvänä Jack & Jonesilla taitaa olla yksi varsinainen kilpailija kaupungissa. Ruohoniemen mukaan ketjun valtti on ennen muuta farkuissa.

– Olemme tosi vahva farkkubrändi. Toki meiltä löytyy tuotteita laajasti kaikista muistakin kategorioista. Täältä saa koko setin alusvaatteista ulkovaatteisiin ja kenkiin. Sekä nuorta ja trendikästä että premiumia siistimpään tyyliin, myös vanhemmalle väelle. Tyyli ei ole iästä kiinni.

Varsinkin miehet ottavat ilolla avun vastaan.

Vaate- ja muotikauppaa tehdään nykyään hurjasti verkossa. Nathalie Ruohoniemen mukaan yhä uusien kivijalkakauppojen perustamiseen on hyvä syy.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

– Palvelu. Sitä ei verkkokauppa pystyy koskaan samalla tavalla tarjoamaan. Meillä on tosi korkea palvelukulttuuri, ja varsinkin miehet ottavat ilolla avun vastaan.

Hän esittelee päätelaitetta, josta voi suoraan tilata myymälästä puuttuvan tuotteen lähimpään postiin.

– Olemme vähän yhdistelleet näitä kahta mallia.

Avajaispäivän iltapäivänä Ruohoniemi oli tyytyväinen tapahtumiin.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

– Paljon ihmisiä on käynyt. Rakensimme myymälää kolmisen viikkoa, ja jo silloin ihmiset kurkkivat ikkunoista.

”Vanhan” ja uuden Jakob Centerin liiketilat ovat yhteydessä toisiinsa siten, että eri liikkeisiin pääsee myös naapuriliikkeen kautta.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä